måndag 22 december 2008

TVÅTUSENÅTTA VAD HÄNDE?


Januari

Hej 2008! Året började som sig bör med att yours truely blev ytterligare ett år närmare pensionen. Det vart nittonårsfest här på Österäng, jag fick ett ganska nasty presentkort och jag och Holger dansade det-snurrar-i-min-skalle-dansen. Sen fortsatte vi med det resten av året också. Tog det vidare, liksom. Fint.


Februari
Den första februari (ja, jag tar all denna infon från min kalender, är inget jäkla Rainmanfreak som kommer ihåg alla datum ok?) var det 3:3 med djungeltema, och det var nog det enda 3:3 som jag lyckades gå på tack vare all praktik och sånt bajs (tack så mycket Österäng). Men det var sjukt bra! Jag, Sandra och Lotta var arga pandor och hittade en skötare på väg till Lotus. Hehe. Bra kväll! Annars så fyllde Johanna nitton och jag köpte min balklänning och livet var nog ganska bra ändå.


Mars
Min storasyster Rebecka flyttade hem till K-town igen efter typ tre år i Kalmar, yey! Jag såg Kent, för första gången, i idrottshallen här hemma, det var helt glorious. Galet. Det var nog rätt mycket plugg har jag för mig, projektarbetet avslutades och vi hade uttagning till yrkes-SM i skolan. För att stå ut roade vi oss med dålig humor (höken muffinsvakt och endless Benjamincitat är ganska bra exempel) och blöta kvällar på framför allt Hessle. Längtade till studenten och bort härifrån. Uschja.


April
Det blev vår tillslut. Många som fyllde nitton, Frida, Malin och Holger till exempel. Fint, fina dagar. Jag fick nåt slags ryck och sökte en utbildning jag egentligen inte ville gå, kom inte in som tur var. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde annars, var nog mest med Robin egentligen. Vår klass gjorde en klänning av blommor som nåt slags projekt till en modevisning, sen drogs det ut efteråt och jag blev skitfull. Ja jag vet inte.


Maj
En månad kvar i skolan och vi var på praktik nästan hela maj har jag för mig. Sen var det väl mest fest i solskenet, skattjakten med team Spice Girls (ååh, jag saknar oss så sjukt!) och nästan direkt efter Siestafestivalen i Hässleholm. Jag såg Håkan och lever väl nästan på det fortfarande. Fruktansvärt fint. Camp Fuck You var tuffast på stället, korrekt korrekt!


Juni
Studenten, yey! Typ bästa dagen ever! Så jävla fint. Jag vet inte mer än så, det var bara bäst rakt igenom. Sen var det såklart bal också, och ja det var väl också roligt. Fast lite jobbigt också, har nog aldrig känt mig så olik mig själv. Men ja, kul minne i alla fall. Jag började jobba på Charlottesborgshemmet och kom fram till att gamla människor inte är så hemska ändå. Nu måste jag bara komma över min barn-fobi också.


Juli
Det var väl ungefär här (eller, inte ungefär. Precis här) som allt började skita sig. Ja shit. Jag deppade ihop och sommaren bara försvann. Fattade ingenting. Gick på Kristianstadsdagarna. Grät. Missade Emmaboda. Jobbade. Grät ännu mer.


Augusti
Jag slutade på hemmet och började mitt liv som arbetslös. Vi såg Timo och Billie the vision på Malmöfestivalen, det var sjukt gött. I love Timo. Tror det var rätt mycket fest, Emma hade hejdå-fest och Sandra hade kräftskiva till exempel, och jag trodde att jag skulle börja bli seriös med körkortet. Det blev jag inte.


September
Robin åkte till Spanien och jag lät mig själv påverkas alldeles för mycket av det. Gick från brunett till blondin utan att riktigt tänka efter först (bra beslut dock). Sökte massa jobb, fick inga. Gick ner i vikt av fel anledning. Ehh ja. Var ute rätt mycket, alltså ute i naturen, gick långa rundor och tänkte för mycket. Festade för att slippa tänka. Lowpoint, verkligen.


Oktober
Hm. Upprepning av september, sorgligt nog. Gick och längtade efter nåt som ändå inte var på riktigt, men det visste jag ju inte då. Var nog mest med tjejerna, hela tiden på jakt efter nåt att göra för att slippa vara hemma. Hatade att gå hemma, arbetslöshet can do that. Ja sen kom Robin hem och det var ju bra. I typ en vecka, heja!


November
Tja, jag kom väl fram till att jag inte orkade deppa mer. Så jag sökte ännu fler jobb, och så hipp som happ så fick jag ett. Åkte till Göteborg på utbildning, och började sedan den 24:e. Snart en månad sen, herregud. Gått skitsnabbt och har varit skitkul, mest på grund av kick-ass arbetskamrater. Älskar nya människor, ahh. Annars så hade Malin inflyttningsfest, och ja det känns typ som att jag har hängt där varje helg sen dess. Vilket jag nog har. Bra grejer.


December
Jobbar. Åker buss. Sover. Jobbar. Åker buss. Sover. Ungefär så ser livet ut numera. Men det är rätt sweet ändå. Bättre än det andra livet i alla fall. Nu är jag julledig fram till 7:e januari dock, fint det. Tja, och sen var ju julfest förrförra helgen på Debaser, det var sjukt kul. Nu är det två dagar kvar till julafton, tre dagar till juldagen=party, nio dagar till nyår och tolv dagar tills jag fyller tjugo. Livet går vidare. Såklart!



God jul och gott nytt år!

2009 can't kill us now.

4 kommentarer:

Line sa...

du är mycket bättre än mej på summering! :D

Maria! sa...

haha, äsch då :P

Anonym sa...

Fasen vilken bra summering av året! Du är grym maria och när du fyller 20 hänger jag med :D

Maria! sa...

ja, fint! tack skaru ha :)