söndag 28 december 2008

NOVA LUND-DAG

Igår var det roadtrip till Lund i Malins pyttelilla och smått trasiga bil som gällde, vi var shoppingsugna, nyrika efter julafton och inställda på madness. Det var Malin (mamman som körde vilse), Jenny (pappan som tyckte vi gick för länge i affärerna och fällde pappakommentarer av typen "har hon med sig hela butiken in i provrummet eller?") och jag och Sandra (de två jobbiga barnen som åt godis i baksätet).
Efter att Malin brytit mot x antal trafikregler och vi inte visste where the hell Nova Lund egentligen låg nånstans, så bestämde vi oss för att förnedra oss och fråga efter vägen. Hittade en rejält infödd lunda-gubbe som använde sig av uttryck som "stor jävla karusell" och "rena rama kaoset", och ja sen hittade vi faktiskt dit, hurra!




Ja, sen vart det serious shopping hela dagen, vi hittade kaoset som gubben pratade om på Gina Tricot (typ hälften av alla på hela Nova Lund var på gina) och jag besökte Topshop som fungerar lite som en helig kyrka eller nåt för mig. Gah, ge mig mest. Tja, och så lite skoshopping och lite (mycket) wokade nudlar till lunch, sen skulle vi hem igen. Först var vi bara tvungna att leka män och fylla på mer spolarvätska, rediga flickor som vi är.


Se, man ser ju tydligt vem det är som är den ordentliga pappan och vem som är det barnsliga barnet.

Kul grej efter vi hade hällt i hela dunken:
Jenny: Ehh Malin. Skulle vi inte köpt färdigblandad? Det här ju är koncentrat.
Malin: VA??!?!! Shit vad ska vi göra, herregud!!
Jenny (typ fem minuter senare): Hehe. Jag skojade bara.


Dagens fynd:
Svart linne med spets, Gina Tricot
Lila skjortklänningsak, BikBok
Grå kofta, Topshop

Nej nu ska jag dricka lite glögg tror jag. Jag är så julig.
Later! (modebloggs-hejdåfraser ftw!)

Inga kommentarer: