tisdag 20 januari 2009

TÅGUPPLEVELSER

Idag på tåget så såg jag en kille som löste en Rubiks kub! Fatta grejen! Han bara stod där och fipplade lite, och så helt plötsligt var den klar. Och då bara log han lite, och stoppade ner den i väskan. Sjukt cool människa, jag blev avis. Vill också vara smart, liksom!

Sen fick jag lite barn-cravings (eller nej förresten, vem försöker jag lura. Barn är läskiga) när jag såg två små killar, typ fyra år gamla kanske, som lekte på det här lilla trappsteget som finns i tågvagnen. Den ena typ: "Kolla jag är störst, jag står längst upp", och den andra: "Jaha men jag är minst så jag behöver inte gå i skolan, du måste gå i skolan och hålla på med matte och sånt, ha-ha!".

Så slutsatsen av den här tågresan blir alltså att jag vill bli smart och få roliga ungar. Eller ja, jag vet inte. Nån annan som har nåt kul att berätta? En rolig historia eller nåt? Feel free.

PS. Jag har äntligen fått min iPod som jag vann på julfesten, tjoho! Den är jätterosa och jättefin och jag är alldeles förundrad över hur mycket åtta gigabyte faktiskt är. Det är mycket. DS.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja 8 gigg är min också på, jag har jätte mkt låtar på den och den blir aldrig full :O

Maria! sa...

eller hur, man kan ha hela datorn på den typ, asså waaahh!! typ ^^ läget med dig?

Anonym sa...

läget kunde varit bättre. hur är det med dig?

Maria! sa...

jodå, jag hade ett smått mental breakdown igår kväll, men nu är jag på banan igen (eller jag låtsas som det iaf). håller på att bli lite galen på att mitt liv består av att åka buss typ. men ja. ser fram emot party party nästa helg iaf!