torsdag 25 september 2008

DAGENS GRAMMATIKPROBLEM:

Jag behöver lite hjälp här. Har funderat hela veckan, det är lite tokigt. Vi kör ett exempel först så alla fattar och sånt, bra nu kör vi:

Ex: Jag sover. Jag har sovit hela dagen.

Okej, nu kommer the great riddle:

Jag ler. Jag har --- hela dagen.

Vafan heter det?! Lett? Logit? Det borde vara lett, men det låter ganska så efterblivet. Nån som vet? Åh vad jag saknar Gunilla. Hon hade alla svar man kunde tänkas behöva här i världen.

Fred ut.

6 kommentarer:

EboRâguebi sa...

Vi kommer att skapa från Eborâguebi, en blogg av alla nationaliteter, på alla språk, med alla ämnen och alla åldrar!

Vill du delta?
Det gäller bara att prenumerera på er: eboraguebi@live.com.pt

Då måste man göra ett test, är föremål för ditt val.

Gå upp till oss!

Anonym sa...

jadu, jag vet inte..nu har du fått mig osså att fundera :S :) ingen aning...fråga någon på förfesten..annars får du gå till gunilla på skolan o få reda på svaret :P

Maria! sa...

haha, ja jag ska fan gå och fråga gunsan nån dag :D

Anonym sa...

De gör du rätt i, och hon blir nog glad på köpet med !! :D

johannaij sa...

gunilla var ganska bra att ha, men bara ibland.

Maria! sa...

mjo ibland var hon lite traggig :) men mest söt, jag gillade henne.