torsdag 2 april 2009

WE'RE NOT WORTH MORE THAN ANYONE ELSE, BUT SURELY NOT WORTH LESS

Kom och tänka på en kille som jag kände för några år sedan idag. Såg hans gamla flickvän på stan och kom på att jag nog inte träffat honom sen jag gick i högstadiet, tror jag. Vi var ganska bra kompisar, jag och han och några till. Vi brukade hänga i varandras källare och kolla på film och äta extrema mängder glass med chokladsås, och jag var skitkär i en av hans kompisar minns jag. Högstadiet, m-hm. I alla fall, efter ett tag slutade han umgås med oss, jag minns inte riktigt hur det gick till. Han... bytte livsstil och samtidigt hela sin umgängeskrets, kan man nog säga. Så som man gör när man vill bryta sig loss från någonting som inte är det man egentligen vill. För att man måste.

Kom bara att tänka på honom idag. Och på att han faktiskt är en av väldigt få människor som jag har berättat sjukt personliga saker för. Vet inte riktigt varför. Han var liksom en sån person. Undrar lite vad han gör för någonting nuförtiden. Hörde någonstans att han flyttat, vet inte vart. Jag hoppas han har det bra.

Inga kommentarer: