fredag 7 november 2008

MIN MALMÖ-DAG:

Okej. Idag har det hänt grejer. Kan man säga. Vi tar det från början, aaaight:

Jag åkte ner till Malmö för att gå på en anställningsintervju för ett jobb och ett informationsmöte för ett annat. Intervjun var på Connecting Sweden, jag hittade till Slagthuset, åkte upp till högsta våningen (lite flashigt, ja) och pratade med en tant där. Verkade väl rätt okej, jobbet går ut på att sälja Telenors mobila bredband och lite sånt. Hon sa att hon skulle ringa senare under dagen och berätta om jag fick jobbet eller inte. Okej.

Sen tog jag mig till Södervärn och hittade till det andra stället, Swemedia, också (måste säga att jag är sjukt nöjd med mig själv över detta, i och med att mitt lokalsinne är ganska shitty), där var jag en av kanske tio pers som var utvalda att komma på det här informationsmötet, och sedan en anställningsintervju på måndag. Och detta jobbet verkade ungefär femtusen gånger roligare än det första, blev så sjukt sugen! Gah. Sjukt trevliga människor, stämning och ja, det verkade sjukt bra helt enkelt. Går ut på att sälja annonsplats på internet till olika företag, typ. Vill ha! Så jag skrev upp mig för en anställningsintervju på måndag mellan halv tolv och tolv, eftersom jag dittills trodde att jag inte hade något annat för mig den dagen.

Jaha, sen satte jag mig på bussen hem. Efter typ en timme ringer tanten från första stället och erbjuder mig att börja provjobba där, på måndag mellan 9.00 och 12.00. Liksom åh! Alltså, jag blev ju skitglad, såklart. Jag har fått jobb! Yey! Men. Jag vill ju mycket hellre ha det andra, eller i alla fall försöka få det. Så typiskt. Så nu måste jag försöka få tag i människorna på Swemedia (trots att det är helg) och flytta fram intervjun någon timme, och sen se om jag får det eller inte. Vilket jag hoppas som fan på. Annars blir det Connecting Sweden.

Puh. Lite i-landsproblem, I know. Jaja. Vi får väl se hur det går. Men jag är i alla fall glad! Det kan behövas.

Inga kommentarer: