måndag 13 juli 2009

PROS VS. CONS

När jag berättar för folk var jag sommarjobbar någonstans brukar dom i allmänhet bli lite smått förskräckta. "Ålderdomshem? Jaha... torka bajs och sånt då eller? Ehh. Okej. Det låter ju härligt!". Ungefär. Jag brukar oftast sucka lite och tycka att sådana här människor är ganska fjolliga. Det är ju trots allt faktiskt bara lite bajs det handlar om, och dessutom flödar handspriten. Inte så jävla hemskt, om man tänker efter. Faktiskt. Tror för övrigt att det finns ganska många som skulle må bra av att testa att byta en bajsblöja eller två. Ja. För att stärka graden av medmänsklighet, om inte annat.

Och sen är det ju inte så att mitt jobb ENBART går ut på att hjälpa tanter och gubbar på toa. Nej. Det innebär faktiskt en hel del roligheter också. Idag fick jag till exempel höra att jag var jättefin i håret tre gånger, av samma tant. Fördelen med att jobba på demensavdelning, right there!

1 kommentar:

Jessica sa...

Håller med dig helt och fullt Maria! :) Att hjälpa de äldre is the shit! :D