tisdag 21 juli 2009

JAHA, RUBRIK PÅ DET HÄR? HMM... ALLMÄNT DRAVEL UTAN NÅGON EGENTLIG POÄNG? TYP.

Hej hopp, idag har jag jobbat, hurra! Har jättedum jobbvecka denna veckan, jobbar varannan dag och är ledig varannan. Då känns det inte som att man är ledig. Man måste faktiskt ha minst två dagars sammanhängande ledighet för att det ska kännas rätt. Ja. Lagen om ledighetskänsla, författad av Maria Palmberg varsågoda tack tack. Öh.

I alla fall. Efter jobbet och efter powerkaffe med Fredrik på Fantasi, så begav jag mig till Stadium för första gången på typ, eh ja, länge (ofta man handlar där när man som jag inte har satt sin fot på ett gym i hela sitt liv ungefär? Nej.) och spenderade en massa pengar på följande:


1. En flightbag! Jag hade ingen aning om vad en flightbag vare sig var för nånting, eller att man behövde en, förren Jenny upplyste mig om det. För er som inte heller vet och som nu är dying to know, så stoppar man sin extremt "snygga" backpacker-ryggsäck i den under flygresan, för att den inte ska fastna i nån rem nånstans och så står man där på Kingsford Smith International Airport utan så mycket som en strumpa i sin ägo. Och det vill man ju inte. Nej.

2. Packpåsar! I fina färger! Eller ja, typ. Kommer bli mycket roligare att packa nu, känner jag. Nu måste jag bara lista ut VAD jag ska packa ner i mina packpåsar. Ja, förutom snus dårå. Hm?

Insåg nu att det här inlägget nog känns hyfsat ointressant för alla utom... nej, för alla, mer eller mindre. Men eftersom att jag inte kan tänka på så mycket annat än resan just nu så har jag inte heller sådär himlans många andra ämnen att blogga om. Så, ja. Ursäkta, typ? Åh! Nu vet jag. Kan ta och visa er min nya Zoul-klänning som jag planerar inviga på Malin och Jennys tjugoårs-galej på lördag, ja ja! Här har ni den:


Sådärja. Lite modebloggning och ordningen är återställd. Ja. Nu ska jag färga håret, laterz skaterz!

2 kommentarer:

Line sa...

Jag tyckte faktiskt att det var ett mycket givande inlägg! Nu vet jag att man behöver en flightbag och inte minst en backpackerryggsäck :O. Mamma säger att man ska packa lätta kläder, och i måndags såg jag en svinfin klänning på indiska och då sa hon att den var perfekt för den var lätt, men jg tänkte att den var lite för dyr men det tyckte inte hon. och nu har jag kommit fram till att om inte mor tycker den är för dyr, så är den inte det! Imorgon: indiska!

Maria! sa...

haha, älskar att du redan köper kläder som ska åka om typ fem månader, och jag som åker om två veckor är typ "eeh kanske ska köpa ett par nya shorts eller nåt?". :D det är fint!