lördag 18 juli 2009

KUSIN EMMA TIPSAR:

"Snus! Ta med dig snus. Det är lagligt för en svensk att ta med in i landet och du kommer få många coolhetspoäng! :)"

Jaha. Det jag undrade var alltså om hon hade några packningstips på saker som kan vara smart att ha med sig. Det är min kusin det, månar först och främst om min coolhetsstatus bland the locals. Gött kött. Ska fan ta med en dosa och se om jag kan lura i någon att det är svenskt knark som man blir ashög på. Vilket ju nästan är sant, för min del i alla fall. Första och enda gången i livet som jag har testat snusa så snurrade det ganska rejält vill jag lova. Men ja. Det är en annan historia.

3 kommentarer:

Line sa...

Fyfan vad sweet för er att ni snart ska åka! :)jag är så sjukt pepp NU att det är helt sjukt, kommer bara gå och tänka på detta fram tills januari nu :O, typ idag köpte jag en mag-batik-t-shirt på rea på indiska och täknte den blir bra i australien :P. btw tänkte på, har ni tänkt jobba nåt därnere eller det är supermegachill?

Maria! sa...

det är sjukt sweet, ja :D fattar inte riktigt hur jag ska hinna fixa allt som måste fixas under dom kommande två och halv veckorna, men men :) haha, batik känns jävligt backpackigt, ja :P vi hade väl tänkt jobba så mycket som möjligt, så att inte alla sparpengar går upp i rök liksom :) så ifall du också ska det, tänk på det när du söker visum, att du ska ha ett working/holiday visum! :)

Line sa...

Haha men det ær ju rea på alla sommargrejer hær nu jue :D får passa på ;P. Vad flott det ær før mej att ha er dær nere føre jag kommer, utnyttja er så man vet vad man behøver som visum typ :P! Så får jag ta med mej allt svenskt ni vill ha :D typ løsgodis :D