söndag 15 februari 2009

JAG VILL ÅKA PULKA

Satt på bussen hem nu för en stund sen (har för övrigt kommit på det ultimata knepet för att åka på barnbiljett fast man egentligen inte får; ha på sig mössa! Då ser man ungefär tre år yngre ut, det är skitbra) och åkte förbi en tant som var ute och gick med vad som jag tyckte liknade en liten unge. Så slänger sig plötsligt ungen i snön och rullar runt som en galning så att snön yr runt dom, och jag tänker "men gud vad härligt, jag vill också vara fem år och ha en anledning till att helt omotiverat slänga mig i en snöhög". Sen ser jag att det var ingen femåring. Nej. Det var en hund. Är man en dålig människa om man inte ser skillnad på barn och hundar? Det känns lite så. Woops.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan alltid komma till Göinge och åka pulka :)

Maria! sa...

hehe, har ni bra backar där då? :)