torsdag 14 maj 2009

SWEDISH BANANA

Fick brev från Work and Travel (dom som fixar med Australien-resan åt oss) igår, nu har dom tydligen bestämt sig för att byta ut stoppet på hemvägen i Malaysia mot Thailand istället. Känns väl lite sådär kul va? Nej. Inte för att jag inte tror att Thailand alldeles säkert är skitgött, men ja nej jag vet inte. Är väl svennebanankomplexet som spökar, skulle jag tro. Ja. Det är du och jag, Promoe.

Pratade med min sju (?) år äldre kusin på fejjan, hon är i Australien nu och har precis fått nytt visum och ska stanna ett år till. Hon bah: "Ja va kul, då är jag fortfarande där när du kommer, då måste vi träffas för lite goon längs vägen!". För er som inte vet (typ som jag innan jag googlade) så är "goon" australienskt slang för lådvin, gött och sånt! B som i bag, b som i box, liksom. Det kommer bli en bra resa det här. I can feel it.

Såhär såg hon ut en dag när hon och hennes kompisar hyrde moppar för att åka och rädda strandade valar på Cottesloe Beach, om ni vill veta. Ganska typisk Emma-grej att göra, ska sägas.

Godnatt kompisar.

Inga kommentarer: