onsdag 1 oktober 2008

OCTOBER WISHES

Idag är det den första oktober, och för att stå ut nästan hela denna månaden ensam i deppigt höstrusk, så har jag kommit fram till ett antal grejer jag ska försöka uppnå under tiden:

- Gå ner till min vill-ha-vikt, det vill säga ungefär två kilo till (tre kilo är redan borta, jag antar att depressioner kan ha sina fördelar, typ att man mår illa av all mat? Oh well.)

- Försöka komma bättre överens med mina föräldrar, och med mina föräldrars "respektive" (hatar det ordet). Jag vet att jag beter mig som en snorig femåring, men jag kan inte hjälpa det. Eller jo, det kan jag väl. Jag ska försöka sluta snora.

- Få tag i ett jobb. Inte för att jag kan göra något åt det mer än vad jag redan gör, eftersom jag redan söker som en gnu men ingen svarar. Men ja. Fortsätta söka som en gnu alltså. Japp.

- Slutföra mitt fotoalbumsprojekt som jag har hållit på med i typ ett år eller nåt.

- Börja fotografera mer. Igen. Ska bara få tillbaka inspirationen också.

- Vara världens bästa och snyggaste (hrmf) flickvän när Robin kommer hem, så att han aldrig mer får för sig att göra något så korkat som att åka iväg igen. Haha, nej jag skoja ba. Men ni fattar grejen.

Okej, då säger vi så. Vi kör utvärdering om en månad.
Tjipp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åå, vad flitigt! :) jag vill osså göra en sådan lista jag måste uppnå!!
Jag har med gått ner i vikt av min deppighet =/ inte kul att vara deppig, men som sagt den har sina fördela också.
De söker jobb på cavera (eller hur de stavas) i stan btw. Står på dörren. man ska lämna cv i affären :)
Och att komma överens med sina föräldrars respektive förstår jag dig att du tycker är svårt, de hade jag också tyckt!

Anonym sa...

vi får ta den scrapbook dagen också någon dag tycker jag, då vi går o framkallar och har en mysig dag/kväll :D

Maria! sa...

ja, det får vi göra. gäller bara att få ihop allt folket bara :) okej, tack för tipset, jag söker på studs (elelr ja, imorrn) :D

Anonym sa...

Det gör du rätt i :D
Ja de är ju de att man ska få ihop alla o ha ngn stans att vara :P