tisdag 14 oktober 2008

JAG GÅR HEMMA PÅ FÄBON OCH VÄNTAR

Ni vet den där gamla töntiga låten, den som sjungs av en liten värmländsk tant och går typ såhär: "Är du kär i mig ännu Klas-Göran? Har du kvar dina känslor för miiiig?" (och hon uttalar ordet "mig" som det stavas, alltså inte mej utan miiiig. Sextiotal, sic!) I alla fall, DEN låten brukar Robin ibland sjunga för mig när han ska vara lite söt och tramsig sådär som killar ska ibland. Fast grejen är att han sjunger alltid fel. Han sjunger "Älskar du mig ännu Klas-Göran" och sen inget mer. Liksom ba hallå! Det blir ju helt ur takt och allting, så jag tvingas ju påpeka det och skratta rått åt honom varje gång han gör det. En ganska vanlig företeelse i vårt förhållande får man nog ändå säga, haha! Närå.

Mjo, jag saknar min lilla man ganska mycket kan man säga. Det känns lite som att vi har gjort slut, fast utan att ha gjort slut liksom. Och om två veckor kommer han hem och då blir vi ihop igen, typ. Mycket märklig känsla, skönt att det snart är över.

Här kan ni lyssna på den lilla värmländska tanten (som tydligen var Lill-Babs, det hade jag ingen aning om) och samtidigt föreställa er Robin sjungandes samma låt, fast helt fel. Haha!
LOVE YOU HONEYBUNNY! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den värmländska tanten är från Hälsingland. När låten spelades in var hon drygt 20 år, dvs en väldigt ung tant. Nu är hon 70 och är ung till sinnet och även i kroppen och har ännu inte uppnått tantstadiet. Texten kan verka töntig men tar upp de stora livsfrågorna: sveket, livslögnen och den kärlek som aldrig dör.

Maria! sa...

hihi, det där var informativt och trevligt, tack du anonyma allvetare! :)