tisdag 7 oktober 2008

MARIA TIPSAR!

Hold on to your bagels, här kommer lite länktips som kanske kan göra den här tisdagen lite lite lite bättre än andra tisdagar. För det är ju oftast så att tisdagar är väldigt mediokra, liksom. Jo men ni vet, det är andra dagen i veckan, inte ens hälften har gått och det är alldeles för långt till nästa helg (för er som har nånting att göra om dagarna kan jag tänka mig att det är så, själv har jag helg hela veckan och det suger ganska mycket). Så nu ska jag sprida lite glädje, god dammit!

1. Okej. Jag kanske har råkat nämna min oändliga och villkorslösa kärlek till Jonas Gardell någon gång? Eller? Jo. Han är en av mina favoritmänniskor i världen tror jag, och det här inlägget från hans blogg är fucking hilarious. LÄS och var glad.

2. Igår såg jag P.S I love you. Jag har haft den nerladdad på datorn i flera veckor, men inte riktigt känt mig på tillräckligt stabilt humör för att se den, eftersom alla säger att det är jordens värsta böl-film, typ. Well, i förrgår grät jag typ hela kvällen och igår hela morgonen, så jag tänkte väl att tja, det kan nog inte bli så mycket värre. Jag hade fel. Antal gråtattacker under filmen: typ 7. Varje gång fina irländska killen sa (eller skrev) "P.S I love you" dog jag, ungefär. Men den var hemsk fin, och Hillary Swank var såklart helt underbar.

3. Fem bilder är en av mina favoritbloggar. Den drivs av en feminsisttjej som ritar himla bra små teckningar, och bloggen går ut på att hon har ett tema varje vecka, och lägger upp en bild per dag efter det. Denna veckan är temat Fem bortadopterade barbasyskon, och det är så sjukt jävla bra. Check it out.

4. Och så kör vi en dagens låt också, va. Det får faktiskt bli 25 days med Hello Saferide, mest för att nu är det mindre än 25 dagar tills Robin kommer hem (nej jag saknar honom inte aaalls). Jag hittar'n inte på jootoob, men ladda ner hela skivan för ert eget bästa. Den växer faktiskt. More Modern Shortstories from Hello Saferide heter den, bara en sån sak.

Tjipp.

Inga kommentarer: