lördag 2 augusti 2008

I'VE GOT POTENTIAL

Gud vad jag vill vara i Emmaboda just nu. Kollade precis Facehunter som tydligen är där och fotar snygga människor och jag vill fan OCKSÅ. Det var så fint förra året så det kan ni inte tro. Bajs.

Men igår var iallafall jag och Robin i Helsingör och hade en riktig sån där myspysig romantisk liten mini-par-semester-thingy. Det var fint, och jag hade faktiskt tagit två dagar ledigt från jobbet (för att vi egentligen skulle till Småland) så jag var helt amazed över att ha hela FYRA dagars semester. Oh well, jag är arbetslös om en vecka, så get used to it liksom.

Detta är i alla fall vad jag fick med mig i shoppingväg från vårt underbara grannland:
Ett helt fantastiskt tekanna-halsband (ok, det köpte jag på Ur och Penn-rean i stan precis innan vi åkte, men vafan) som kostade hela 25 bagis. I'm in love.
.
De sötaste muffinsformarna i hela Danmark. Fick tag i sista paketet, "det är bara svenskar som har köpt dom" sa kvinnan i kassan som turligt nog var svensk. Jag fattar noll danska och ännu mindre deras jävla siffersystem. Fem och halvfjers? Pyttsan.
Här ska bakas!
.

Sex stycken vackra svartvita vykort av olika motiv, i en söt liten poster-affär där jag för några år sen köpte en Kurt Cobain-planch som jag satte upp på väggen och suktade efter. Jag var smått besatt av Kurt när jag var sisådär tretton år. Nu vet jag bättre, fast Come as you are är fortfarande en sån där jag-dör-för-detta-är-så-bra-låt. Hm, sidospår. Anyway. Jag fick tag i finfina bilder.
.
Ikväll har jag tittat på The Holiday och lyssnat på Somebody told me med The Killers på repeat ungefär femtio gånger. Nu ska jag posta detta och gå och lägga mig.
.
Godnatt kära läsare.
/M

Inga kommentarer: