torsdag 28 augusti 2008

DAGENS NÄRA-DÖDEN

Måste bara dela med mig av en ganska hilarious grej som hände idag. Jag sov hos Robin inatt och efter att vi hade varit ute och gått med hans hundar i förmiddags bestämde jag mig för att ta en dusch. Låser dörren till toan och ställer mig i duschen.
För att förstå min reaktion på vad som sedan hände måste man nog veta att jag har lite fobi för att duscha eftersom jag tror att någon ska komma och knivmörda mig genom draperiet, precis som i den där scenen i Psycho. Huu. När jag är ensam hemma och ska duscha så kontrolllåser jag dörrarna minst två gånger, och så fort jag hör någonting ute i trapphuset stänger jag av duschen och står helt stilla i några sekunder och tänker det är någon här det är någon här jag kommer dö jag kommer dööö helt ensam. Ungefär.

Så. När jag står i duschen hör jag någonting utanför dörren. Sticker ut huvudet utanför draperiet. Inget där. Fortsätter duscha. Det hörs något igen. Sticker ut huvudet igen. Ingenting. Tänker "okej, det är ingenting, skärp dig nu Maria". Det går fem sekunder. Sedan ser jag en hand som tar tag i duschdraperiet och innan jag hinner se eller fatta någonting känns det som att hjärtat stannar och jag skriker världens högsta skräckfilms-skrik, alltså riktigt AAAAAIIIIIHHHHHHHHH!!!!!! Sekunden efteråt står jag skakandes och gråtandes och skrattandes på samma gång (ja, jag fick en chock) mot väggen samtidigt som Robin är helt hysterisk och säger "förlåt förlåt älskling, hur gick det, det var inte meningen, jag skulle bara ge dig en puss, förlåt förlåt FÖRÅT!!!"

Nu i efterhand är det helt galet kul. Men jag var fan i mig helt säker på att jag skulle dö. Phew.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter som om vi har samma fobi ! :( Stackare! Jag lider med dig men samtidigt var de ju gulligt av honom att vilja ge dig en puss :)

Maria! sa...

ja, eller hur! han är söt, fast på ett lite skrämmade sätt ibland. :)