torsdag 7 augusti 2008

HEAVEN KNOWS I'M MISERABLE NOW

Imorgon är det fredag och min sista dag på hemmet. Det känns både underbart och jobbigt. Underbart för att jag aldrig mer ska städa en enda toalett så länge jag lever (typ) och för att jag slipper ha på mig den brutalfula röda t-tröjan i storlek large på bussen dit och hem. Jobbigt för att jag faktiskt har trivts jättebra och kommer sakna tanterna och för att det trots allt är ett jobb som trots allt genererar pengar. Vilket ju är ganska bra. Pengar alltså.

Så, ja. Det känns både och. Mest jobbigt tror jag. På måndag ska jag till arbetsförmedlingen och säga att jag är misslyckad. Usch.

Men! Imorgon ska jag ha fest! Med mina fina florister. Det ska bli så fint, för vi saknar varandra så. Hörni tjejer, kan vi inte bara ta och börja i ettan tillsammans igen? Va? Det hade väl varit kul. Jag tror mitt liv var som bäst i ettan, med dagliga skrattattacker i skolan och fnissiga rödvinsfyllor till The Sounds varje helg. Take me back.

För övrigt är det här bland det roligaste jag hört.

Inga kommentarer: