onsdag 27 augusti 2008

MINA SOMMARFAVORITER 2008

Jag älskar listor. Listor i alla dess former gör mig glad inombords, jag skriver dom så ofta jag kan. Den här sommaren har jag listat saker som gjort de senaste tre månaderna extra bra. Mina favoriter, helt enkelt:

1. Xide Raspberry Blossom. Ett måste på varje soldränkt sommarparty. Extremt god, och rosa!


2. Den randiga skjortan. Stor, skön och fashion. Älskar den.


3. Anna, en tant på hemmet. "Har du sett mina svarta små möss på toan? De bor där men det gör mig ingenting, jag tycker bara det är skönt med sällskap."

(En annan tant Anna. Man får inte fota på ålderdomshem.)

4. Tekannehalsbandet jag fyndade på Ur & Penn. Jag använder aldrig smycken, men detta har jag haft ganska mycket sen jag köpte det. Det är väldigt jag.


5. Studenten, eller kanske mer de två veckorna innan studenten. Ciderfylla dygnet runt (kändes det som), crazy utklädnader och extrem lycka blandat med en del ångest. Och studentdagen och natten var så sjukt jävla bra.


6. High Drama med Laakso. Sommarens mesta på-hjärnan-låt.


7. Gubben i korvmojjen vid stationen. "Fransk, vitlök eller chiiiiiilly?"


8. Håkan på S!ESTA. Lätt den bästa konsertupplevelsen of my life. Och det hela var ännu mer OMG eftersom jag stod halvpackad, helt ensam med torkat näsblod bland massa likasinnade Håkannördar som kramades och var fina. Jag dog och kom till himlen, ungefär. Åh.


9. Festis Free med vattenmelonsmak. Allt som är rosa och drickbart är bra.


10. Robin. Mina sommar-höst-vinter och vår-favorit. Trots allt. Jag är så fruktansvärt förälskad i den mannen förstår ni.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken fin lista! det är nästan så jag funderar på att sno den :P

Maria! sa...

haha, gör så! listor är bäst :)

emma leyman sa...

ÅH VATTENMELONSMAK? Har jag TOTALT missat! Det blir min frukost! :)

Maria! sa...

den ultimata frukosten!

Anonym sa...

Din lista är grym, studenten och raspberry blossom cidern är två i ett liksom. de var den man drack alltid :D
Detta året har varit underbart! Ni, har gjort det oförglömligt! :)

Maria! sa...

och du jessica. du med! vi ses imorrn! <3