lördag 20 mars 2010

YANN TIERSEN ÄR ETT GENI. GÖTEBORGSKEX OCKSÅ.

Oj. Jag är jättebakis! Förstår inte alls hur det här gick till, jag har inte varit såhär bakis sen den ökända Brisbanekvällen någon gång i september typ (samma kväll som jag mördade mitt knä med hjälp av en trottoarkant och drog i mig x antal tequilashots jag inte har något vidare bestående minne av. Bra kväll), och igår var jag ju knappt ens full. Jag måste ha blivit gammal eller klen eller något. Hoppsan sa. Men hade en fin kväll med kvinnorna i mitt liv igår, så vad gör väl det? Nej just det.

Idag hälsar jag på mamma och fikar och går på promenad och lyssnar på filmmusiken från Amélie och är alldeles lycklig över livet. Jag pratade med Anette på hemmet igår, hon lovade mig sommarjobb och satte upp mig som timvikarie också, ska jobba på lördag minsann, hurra! Och det känns lite som julafton hela tiden för jag har så mycket saker överallt som jag glömt bort, hela garderoben är full av kläder och jag slipper betala överpris för crappy datorer och ja, livet är ganska sweet för tillfället. Om jag kunde få tag i min lilla man hade det kanske varit ännu bättre, men jag är säker på att han har det bra med den lilla thaigubben vi träffade på Koh Samui (om han inte har visats sig vara någon slags styckmördare det vill säga), och det är faktiskt bara 16 dagar tills han kommer hem nu. Bra sak.

Jaha nähä, om man skulle trycka i sig en mintballerina till? Hej med er.

Inga kommentarer: