söndag 14 mars 2010

I'M BACK!

Jag är hemma! Eller ja, jag är på Arlanda. Men hallå! Jag är i Sverige! Det är helt sjukt det här, ni förstår inte. Det är svenskar överallt (duuh) och jag känner mig helt utlänning när jag pratar (har typ inte umgåtts med några svenskar alls de senaste veckorna, men jag kan väl för sjutton inte ha glömt hur man pratar? Nej.), och Forextanten fick mig nästan att börja gråta av längtan tillbaka till Oz när hon frågade mig hur länge jag hade varit där och hur det hade varit, och det är snö så långt ögat når (har inte varit utomhus än så vet inte hur kallt det är men jag gissar på rätt jävla kallt)! Sjukt sjukt sjukt. Mitt plan till Malmö går inte förrens ikväll, så ska väl försöka göra nåt vettigt med den här dagen (pappa föreslog museum i Stockholm, kanske om jag orkar ta tag i mig och åka dit, är rätt duktigt jetlagad känner jag) kanske. Pratade precis med Christian, som jag lämnade i Bangkok igårkväll efter en hel dag av gråterier och annat trams, kändes skönt och jättehemskt på samma gång. Han ska resa i Asien i tre veckor till innan han åker tillbaka till England, så kommer antagligen inte se honom på minst en månad. Också sjukt, vi har varit med varandra varje dag sedan jag kom tillbaka från NZ, och nu är han helt plötsligt borta. Men, jag ska inte deppa ihop för det, jag ska vara glad för jag får snart krama min lilla familj och mitt lilla brudgäng och jag får sova i min egen säng och äta mammas mat och äta svenskt lösgodis (planerar en tur till pressbyrån så fort dom öppnar), så det är inte så hemskt ändå va. Nej. Nu ska jag checka in mig online och försöka få en något så när bra fönsterplats, hade världens sämsta plats i 11 timmar på väg hit, och inte ens en bra film (Old Dogs med John Travolta och han där gamla gubben som var i Goodmorning Vietnam, sög tyvärr rumpa)! Anywhoo, hej med er!

Inga kommentarer: