tisdag 25 augusti 2009

I'M ALIVE! TYP,

Framme i Brisbane efter ackligaste javla bussresan nagonsin. Vi korde av vagen och holl nastan pa att valta, mitt i natten. Pa riktigt. Lag i satet och hade precis lyckats somna med Da Vinci-koden i oronen nar jag vaknade av att hela bussjaveln skakade. Hann tanka ganska manga tankar dom dar kanske tio sekunderna innan den stannade. Typ: "jag ar kord", ungefar. Fyfan. Visade sig att vi tydligen kort pa en jattestor ko eller tjur eller nagot. Mitt ute i ingenstans, dimma, smal skumpig vag och ingen belysning. Yay! Fick krossa en av rutorna och hoppa ut, sen kom ambulans och brandbilar och skit. Alla klarade sig utan skador utom busschaufforen som blev fastklamd, men vi har fatt reda pa nu att han klarade sig med bara ett skadat kna. Har typ minnesluckor ocksa, antagligen pa grund av chocken. Hemskheter. Nu i efterhand kanns det typ inte som att det hant pa riktigt. Ganska sjuk upplevelse. Japp. Blir inga fler nattbussar har nere i alla fall, det ar ett som ar sakert!

Men nu ar vi som sagt i alla fall framme i Brisbane, jag trivs redan! Storstadskansla, fast mer mysigt och laid back an i Sydney. Riktigt fint faktiskt. Nu ar det jobbletade som galler, planerar ju att stanna har ett tag sa forhoppningsvis far jag tag i nagot ganska snart. Japp. Ikvall ar det texmex-kvall pa nan klubb har i narheten, tequilas and margaritas for everyone! Tjoho. Later, lovers!

Inga kommentarer: