fredag 14 augusti 2009

FRIDAY AFTERNOON IN SYDNEY

Hej hopp. Vad har vi gjort dom senaste dagarna? Jo, vi anlande till Pink House i Kings Cross och upptackte ganska snabbt att det mestadels var befolkat av potsmoking german people, det tyckte inte mina kara reskamrater var sa pepp (sjalv tyckte jag det var ganska soft, men jag ar ju som jag ar) sa vi tog ett gemensamt beslut att byta hostel nasta morgon. Nu bor vi pa ett ganska fett stalle inne i centrala Sydney igen, verkar helt okej. Stannar har tills pa mandag, da har vi bokat flyg upp till Whitsundays. Ska ut pa en snorklingsbat om jag har forstatt saken ratt, ska bli riktigt fint hopefully. Sedan ar vi inne pa att stanna i Brisbane (ligger pa mitten av ostkusten typ) och forsoka antingen jobba eller WWOOFA (jobba gratis pa farm for boende och mat) i nagra manader innan vi drar till Nya Zeeland. Sa, ja. Det ar planen. Om det blir sa eller inte aterstar att se.

Annars borjar jag val kanna mig ganska hemmastadd har nere, Sydney ar som sagt en javligt awesome stad, sa jag trivs som fisken i vattnet. Stoooor kontrast mot lilla Kristianstad saklart, manniskorna har ar verkligen helt annorlunda - oppnare, gladare, trevligare och mer hjalpsamma. Kanns som jag har hittat ratt, liksom. Japp. Men saknar er dar hemma! Ni kan val kommentera lite, kompisar? Vad hander in K-town, nat harligt skvaller jag missar?

Later!

4 kommentarer:

Line sa...

Åh låter så stört kul! Sitter och är lite småavis jag :P menmen jag är PEPP för skola på tisdag, helt sjukt att ha den känslan inför skola. Har fått höra en massa najs om linjen, typ 'vill du så kommer du få tillfälle att åka till kina med klassen' eh JATACK!

Anonym sa...

Hej:)
Det låter ju hur bra som helst!! Själv har jag fått helgjobb på konsum i Sibben (och är därmed några steg närmare att hälsa på till julen!) Dessutem har jag fått ett rum i Lomma. Bara på 12m2, men det är ett charmigt gammalt hotel nära till allt. Strandvägen, smaka på det du :P

Kramar

Maria! sa...

line: haha, fan va nice da! kina hade ju varit stort fint ju. good stuff, som tanten pa knarkarhostelet uttryckte det. :P

holger: aah, finfint! du har planer pa att komma ner da? hoppas vi kan get together da! :) puss!

Jessica sa...

Hej hej, det låter ju hur bra som helst! Jag jobbar min sista dag på sommarvikariatet imorgon, sedan börjar skolan. Kommer hoppa in som vikarie då och då när jag hinner. Annars tar jag var dag som den kommer och lever livet här i Skåne^^