tisdag 6 mars 2012

mina bästa bloggar.

Jag gillar människor som skriver smarta/underhållande saker. Här är sju stycken som gör det vars bloggar jag följer med stor entusiasm. Varsågoda för tipsen.

1. Hej Sonja. En två(?)barnsmamma från norraste Norrland som gör roliga videor och är lite störd i huvudet på ett fint sätt. Är kanske den totala motsatsen till Underbara Clara (som ni hittar längre ner på listan) vilket är roligt för jag beundrar båda.
2. Lady Dahmer. Har upptäckt henne alldeles för sent men hon är grym. Förklarar grejer som man vet att man själv också tycker men inte riktigt visste varför, typ.
3. Youth Knows No Pain. Nyss börjat läsa henne men gillar sjukt mycket. En cool tjej från mina hemtrakter vad jag förstår (känner henne inte alls dock) med snygga kläder och fint självtroende. Skrev en grej om krossade hjärtan som jag läste när jag var i skolan och var tvungen att maila till mig själv för att jag aldrig skulle glömma bort det.
4. Hanna Fridén. Har läst henne sen jag var sjutton och räknar henne som min nästförsta feministförebild (först var Linda Skugge såklart). Jordens smartaste människa tror jag. Fattar inte hur man kan vara så påläst som hon är.
5. Knivlisa. Började läsa henne cirka två dagar innan hon födde barn. Så sen dess har det blivit en bebisblogg vilket är fantastiskt, ungen är förjävla söt alltså. Plus att hon är asrolig.
6. Cissi Wallin. Håller inte med om precis allt hon skriver men gillar folk som kan argumentera och det kan hon.
7. Underbara Clara. Vill bara ha allt hon har (barn, hus på landet i Norrland, frilansjobb, snygg yoga-man). Finns saker att störa sig på såklart men ännu fler saker att tycka om.

Inga kommentarer: