torsdag 28 oktober 2010

GNÄLLKÄRRING

Trodde aldrig jag skulle hamna här, men nu har det skett: Jag har börjat tvivla på min kärlek till Ikea. Varför? I'll tell you varför. Har spenderat hela (nåja) förmiddagen med att lägga upp gardiner. Hur många gardiner pratar vi? ETT PAR! Det tog alltså minst en timme. Jag ser två möjligheter till hur detta kunde ske. 1: Jag är klantig och allmänt långsam. 2: Ikea är onda och skickar bara med exakt på millimetern så mycket fållband som de anser att man behöver till ett par gardiner, vilket ju i och för sig är förståeligt eftersom att fållband säkert kostar minst ett halvt öre per hundra meter att tillverka. Man får inte börja skämma bort kunderna, då har man snart serverat sin sista köttbullstallrik.

Nästa gång jag träffar Ingvar Kamprad kommer smockan hänga i luften.

Inga kommentarer: