lördag 9 oktober 2010

BOOKENDS

Fredagskvällen spenderades med jom-häng hos Mattias och Elise, det uppfanns allehanda musiktävlingar och mindgames (jag körde Vem tänker jag på? och drev alla till vansinne, höhö) och en snabb sökning på Spotify senare framfördes en episk allsångsversion av Guldet blev till sand. Liten tröst för mig och Hanna som var pepp på att se Jöback (underbara man!) i Kalmarsalen ikväll, men dissade av ekonomiska skäl. Fin kväll med andra ord! Innan dess hade vi dessutom hunnit med en sjukt lyckad second hand-dag (gött alternativ till läsdag), hittade bland annat en fantastisk sextiotalskastrull och ännu ett tillskott till min jullovsläsningssamling; Ture Sventon.

Fredagen där ja. Idag har det varit lördag och jag har i princip ägnat mig åt Krag Jacobsen och hans kloka ord om intervjupsykologi. Gött mos änna! Vi lyssnar på Göteborgspoesi varvat med Simon & Garfunkel och försöker lista ut hur vi ska ta oss till och från Newcastle på billigast och smidigast sätt till jul. Verkar lite som att det är omöjligt att förena dessa två faktorer, surprise surprise med Ryan Air (nej). Men vad gör väl det när det ser ut såhär utanför fönstret?

Inga kommentarer: