måndag 19 maj 2008

Dagens Mats

Trots att jag inte är skolan får jag skratta åt allas vår lilla Mats (min samhällslärare, världens bästa för övrigt). Jag och några till har fått en uppgift som kommer avgöra om man får MVG eller VG i samhällskunskap A, och jag har väl inte direkt lagt upp arbetet på bästa sätt, utan sitter nu och har panik över att det inte kommer bli färdigt/bra nog. Så igår skickade jag ett mail till Mats:

Hej Mats.
Jag kommer antagligen tyvärr inte hinna lämna in uppgiften om Europatankens ursprung. Jag känner att jag inte har haft tid att komma igång med det nu under praktiken eftersom det är så långa dagar, och har dessutom en annan uppgift som jag håller på med nu under den här tiden. Jag kan ju se hur mycket jag hinner, men det kommer antagligen inte bli tillräckligt bra för att bli ett mvg i vilket fall. Jag kan ju kanske skicka in det jag hinner iallafall.
MVH Maria, Hv3


Idag kom det underbart uppmuntrande, dock något kortfattade svaret:

Gör ett försök
Mats


Haha! Kan man annat än älska mannen? Jag kommer sakna samhällslektionerna mer än det mesta på Österäng.

Tjingeling.

Inga kommentarer: