söndag 11 december 2011

undermedvetet.

Pratade om drömmar med Hanna och Carro häromdagen. Alltså sådana man har på natten. Om man har tur. Det har oftast inte jag, men fick tipset att skriva ner allt jag drömmer direkt när jag vaknar. Och i morse, när jag och min bakfylla återfick medvetandet, kom jag faktiskt ihåg vad jag drömt. Inte särskilt kul. Men jag har inget annat att skriva om så här kommer den.

Inatt drömde jag om en tjej i min klass. Och om praktikångest (vilket jag fortfarande har plenty of). Hon och jag står utanför TV-studion i skolan och ska sända ett program. Hon pratar i telefon med någon, jag tror att det är någon som ska vara gäst i programmet. Jag hör av någon anledning också vad personen säger. Minns inte helt vad samtalet gick ut på men det slutar med att tjejen frågar något och personen i luren svarar ”Ja, det är planerat så” eller något i den stilen. Och detta innebär att tjejen har fått praktik i Stockholm. Hon vrålar JAAAAA!!!! STOOOOOCKHOOOOLM!!! i telefonen. Sedan springer hon runt och skriker att hon fått praktik i Stockholm till alla i kontrollrummet. Och jag står bakom henne och är skitsur. Sen vaknade jag och var bakis.

Det var väl ungefär det. Trodde att grejen med drömmar var att de skulle vara bättre än verkligheten. Näpp.

Inga kommentarer: