lördag 5 november 2011

I BRIST PÅ ANNAT

Favorit...
Plagg: Har nog inte hittat det än. Men gillar min nya inkaindian-tröja.
Låt: Queen – Don't Stop Me Now.
Fik: Uteserveringen på Fenix på sommaren. En kopp kaffe och solbrillor. Mums.
Klubb: Åh. Bor man i en småstad är det ganska svårt att ha en favoritklubb. Jag gillar alla där det finns billig öl, bra musik och dansiga människor.
Artist/band: Håkan möjligen. Arcade Fire om jag vill vara lite mer indie.
Man: Christian <3
Kvinna: Hanna Hellqvist.
Djur: Katt och zebra.
Inredning: Vill gärna att mitt framtida hus ska se ut som en indisk bordell. Får väl se hur det blir med det.
Jag hatar: Svamp. Om de inte gör roliga saker med en.
Jag älskar: Julpynt och allsång till cheesy låtar.
Jag brinner för: Genusfrågor. Men borde brinna mer. Borde brinna upp.
Jag kan dö för: Mamma.
Jag trodde aldrig: Att jag skulle komma på vad jag ville bli. Det har jag nog kanske eventuellt gjort nu.
Jag vill tro: Att allt ordnar sig.
Jag hoppas: Att alla jag bryr mig om mår bra och att snön inte kommer förren i december (fet chans).


Svart/vitt
Fest/hemmakväll
Fisk/kött
Bohemiskt/ljust och fräscht
Alkohol/alkoholfritt
Kladdkaka/morotskaka
Chips/godis


Bästa...
Ligget: Det som bara händer. Som man inte hypat upp så jävla mycket. Som blir spontant = oförutsägbart = najs.
Festivalen: Siesta när jag var sjutton.
Bild: Den här. För att Christian ser ut som lejonpojken och jag ser ut som att jag hittat mannen i mitt liv. För det hade jag ju.
Tidningsomlaget: Är det meningen att man ska ha ett favorittidningsomslag? Får jobba på det.
Skivan: Oh You're So Silent Jens är i alla fall bland topp tio. Häromveckan hörde jag den spelas i en liten knäpp butik i Edinburgh. Då blev jag glad.
Lägenheten: Antingen vår eller mammas. För att det känns som att komma hem oavsett var man öppnar dörren.
Julen: Jularna var ju alltid bäst när man var liten. Fast förra i Newcastle var också himla fin. Och förrförra i Sydney, även om det inte var riktig jul utan låtsasjul med öl och tomtemössor på stranden.
Sommaren: Lite samma som med julen, bäst i typ 8-årsåldern med ett oändligt sommarlov och skrapsår på knäna.
Hösten: 2009 i Australien och Nya Zeeland.
Resan: Samma där. Av så många olika anledningar. Kärlek, vänner och så mycket vackert jag aldrig trodde jag skulle få se.
När jag var 16 ville jag: Hångla. Vara snyggare. Gifta mig med Jocke Berg. Åh lilla Maria.
När jag var 20 hade jag precis: Blivit dumpad, sagt upp mig från världens sämsta jobb och bestämt att jag inte ville vara kvar i Kristianstad eller ens Sverige längre.
När jag var 10 fick jag: Gå i en vidrig klass med alldeles för många barn i alldeles för många olika åldrar. Sämsta någonsin, hade ångest över att gå till skolan nästan jämt.
När jag var 25 åkte jag: Jag hoppas att det är då jag får åka till Sydamerika!
När jag var 30 ville jag: Då vill jag kanske ha en bebis. Eller en till. Fast det där vet man ju aldrig.
Jag kommer aldrig: Pierca mig.
Jag kommer alltid: Vilja se mer av världen.

Inga kommentarer: