söndag 16 januari 2011

SÖNDAGSTANKAR

- funderar på om jag ska bli Barnrättskämpe, dvs skänka en hundring eller så till Rädda barnen varje månad. Undrar på om det är värt det (klart det är) samt om jag har råd (klart jag har). Vill gärna ha något slags engagemang i någonting, och tror Rädda barnen kan vara the way to go. Känns vettigt. Ja. Vettigt.

- ser fram emot:
a) Alex Schulmans nya bok som heter något så fint som Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. Säga vad man vill om Alex Schulman (Paradise Hotel, liksom hello?) men skriva kan han. Skynda att älska var en av höjdpunkterna i somras.
b) Clint Eastwoods kommande film Here After med Matt Damon och nån fransk tjej. Tror jag sparar biobiljetten jag fick i julklapp av vår hyresvärd till den 4:e februari. Japp.

- undrar vad jag ska göra nu när jag redigerat färdigt alla miljoner bilder från resan. Ta nya foton kanske? På kakburkar. Mja.

Inga kommentarer: