fredag 10 september 2010

105 DAGAR KVAR

Det är en sån där höstmorgon idag, med regn, kalla vindar och gråa skyar. För tjugo minuter sen var jag i full färd med att packa ihop mig för att ge mig ut i rusket för att dra på föreläsning, sen tog jag det kloka beslutet att titta i kalendern för att se var vi skulle hålla till idag och upptäckte att den inte börjar förrän klockan ett. Så, ja. Nu har jag/vi en gratis förmiddag att laborera med. Sitter i vår minimala soffa med varsin laptop och dricker te och lyssnar på techno (hm) och funderar över hur hösten kommer bli. Lite ovant ändå, jag har ju i princip haft tre somrar i rad nu. Och ingen skola på två år. Aja. Mysigt blir det i alla fall! Jag virar in mig i Ramona (min underbara Monkihalsduk) och hoppas på det bästa. Har framförallt enorma julcravings! Vi ska spendera den i Newcastle och jag kan inte tänka mig nåt annat än att det kommer bli asmys. Säga vad man vill om australiensarna, men fira ordentlig mysjul det kunde de inte.

Inga kommentarer: