torsdag 8 oktober 2009

EASTSIDE!

Okej, en liten bildlos update kanske vore pa sin plats? Japp, framforallt eftersom att det inte gar att ladda upp bilder. Igen. Heja australiensiska datorer, wohoo! Nu befinner vi oss i underbara Byron Bay, har varit har tva natter och har fram tills idag bott pa ett jattegulligt litet hostel en bit utanfor stan, imorse flyttade vi till ett annat lite mer inne i centrum. Har kommit fram till att igar var antagligen min basta dag hittills pa resan. Borjade med att vi och var norsk-engelska kompis Christian hyrde en bil och korde pa en liten roadtrip till Nimbin, en pytteliten stad som ligger ungefar en timme utanfor Byron, och val mest ar kant for att vara ett centrum for hippiekulturen i Australien. Dar kopte jag ett par helt fantastiska thailandska fiskarbyxor som jag numera typ bor i, och sen inforskaffade vi en del olagliga substanser (nej jag har inte gatt och knarkat ner mig, men man far la ta sedan dit man kommer? Eh.), sedan spenderade vi kvallen pa stranden. Pa ena sidan horisonten rasade ett enormt askvader och pa den andra gick manen upp over molnen, samtidigt som himlen ovanfor var tackt med stjarnor. Kan arligt saga att jag aldrig har sett nagot liknande i hela mitt liv. Fucking amazing.

Japp, livet ar inte helt fel for tillfallet. Hade man bara sluppit all onodig drama along the way sa hade allt varit tipptopp. Men, ja. Saknar min lilla Lisafisa ocksa! Nu ses vi inte alla fem igen forren pa Nya Zeeland, lite trist. A andra sidan kommer det bli ganska awesome nar vi val ar dar. Gosh, jag langtar. Langtar till sa mycket, Nya Zeeland, jul och nyarsfirande i Sydney, dom tva veckorna i Thailand. Till och med till att komma hem, pa nagot satt. Men bara lite! Puss kompisar, ta hand om er.

Inga kommentarer: