söndag 7 oktober 2007

Söndagstankar

Jag vill:

- Bli vuxen. Grejen är att jag ju tekniskt sett redan är vuxen. Det bara känns inte så.
- Sluta med dåliga vanor som gör att jag mår dåligt. Jag försöker hela tiden, det är bara så sjukt svårt.
- Lära mig något som ingen annan kan, så att jag kan få skryta och glassa för en gångs skull. Det skulle kunna vara att bestiga berg eller måla helt fantastiska tavlor eller forska fram en enkel lösning på växthuseffekten.
- Lära mig viktiga saker överhuvudtaget. Det är så mycket jag inte kan som jag skulle vilja kunna. Laga mat t.ex. Eller kunna prata avslappnat med nya människor. Eller klippa gräs.
- Flytta hemifrån. Ganska mainstream, men det hade varit så fint att ha en egen lägenhet som bara är min som jag får göra vad jag vill (typ) med.
- Få en ny katt. Jag har haft katter i princip hela mitt liv, och nu finns de inte mer. Det känns onaturligt på något sätt. Jag vill ha tre svarta katter som ligger och solar sig på vardagsrumsgolvet och tvättar varandra på pannan.
- Åka till/bo i San Francisco. Mitt drömresmål, har ingen aning om varför egentligen. Det verkar vara en skön stad helt enkelt. Även fast den ligger i USA.

Idag lyssnar vi på Lasses nya album. Det låter väldigt Winnerbäckiskt och jag gillar det.
Må fint kära läsare.
/M

Inga kommentarer: